Studenci ogólnouczelnianego przedmiotu na Uniwersytecie Rzeszowskim poznają nowoczesne narzędzia wspierające posługiwanie się mediami społecznościowymi w biznesie.

Wykład z aktywnym udziałem studentów

W zajęciach z przedmiotu Media społecznościowe w biznesie, które ze względu na pandemię Covid 19 odbywają się w formie zdalnej, uczestniczy ponad 160 studentów z różnych specjalności i roczników. Zgodnie z programem studiów zajęcia powinny mieć formę wykładu audytoryjnego. Ale kto wytrzymałby 3 godziny słuchania monologu wykładowcy z głośników swojego komputera? Już na pierwszych zajęciach studenci poparli propozycję prowadzącego – dr hab. Grzegorza Hajduka, dotyczącą modyfikacji standardowej formy zajęć. Pomimo ograniczeń jakie stwarza praca zdalna, udało się wdrożyć metody dydaktyczne oparte na aktywnym udziale studentów, takie jak: praca w zespołach, poszukiwanie kreatywnych pomysłów na posty, testowanie narzędzi wspierających pracę social media managera, udział w quizach czy też rozwiązywanie prostych testów.

 Uczestnicy zajęć Media społecznościowe z biznesie w ramach zdobywania praktycznej wiedzy z obszaru komunikacji marketingowej mają za zadanie między innymi publikować posty zawierające ciekawostki związane z promocją marki na facebooku. W swoich wpisach przedstawiają narzędzia i rady, które mogą być pomocne dla osób i firm szukających sposobów na dotarcie do swoich klientów. Sami poznają przy tym sposób funkcjonowania facebooka od trochę innej strony, ucząc się planowania postów na profilu.

Posty przygotowane przez studentów publikowane są przez nich na stworzonym specjalnie fanpage’u https://facebook.com/mswbur.

post 1
post 2
post 4
post 3

 Aktywność poza zajęciami

Wielu słuchaczy kursu Media społecznościowe w biznesie angażuje się w proces zdobywania nowej wiedzy i umiejętności nie tylko w zaplanowanym czasie zajęć. Propozycje postów testowane i omawiane są w ramach zamkniętej grupy, która założona została specjalnie w tym celu na Facebooku. Trafiają one później na fanpage o nazwie Media społecznościowe w biznesie. Studenci sami dobierają termin publikacji i obserwują efekty swoich działań. Polubienia i komentarze pojawiają się w różne dni tygodnia i o różnych porach. Reakcje fanów cieszą szczególnie te osoby, które stawiają swoje pierwsze kroki w social media marketingu. 

 Nie tylko Facebook

Przedmiotem zainteresowania podczas zajęć są różne serwisy i narzędzia z obszaru mediów społecznościowych. Omawiane i testowane są funkcjonalności między innymi takich platform jak: Messenger, Instagram, Twitter, LinkedIn, Google Moja Firma czy YouTube. Studenci mają również możliwość poznania różnych narzędzi wspierających pracę social media menedżerów. Są wśród nich: Facebook Business, Menedżer Reklam, Creator Studio, Canva, Biteable, Twitdeck, Brand24, SentiOne, Sotrender, Google Analytics i in. Największą satysfakcję sprawia fakt, że efektem zaangażowania podczas zajęć są nie tylko poprawnie wykonane zadania obowiązkowe i krótkie testy zaliczeniowe. Wielu słuchaczy wykorzystuje nowe umiejętności przy powadzeniu własnych profili osobistych i firmowych. Efekty są omawiane podczas zajęć i indywidualnych konsultacji z prowadzącym.